TYGERS Magazine

Radicale Starthur wil ons wakker schudden

Arthur van de Graaf, voormalig Innovatie en New Business Manager in de financiële sector, is sinds een paar jaar actief als ondernemer in Den Haag. Hij houdt zich bezig met het veranderen van verouderde systemen en begeleidt ondernemers die aan nieuwe, innovatieve en/of impactvolle concepten werken. ‘Wanneer er sprake is van weerstand dan weet je dat je innovatief bezig bent, daar krijg ik extra energie van’. De naam Starthur kreeg hij van zijn 10-jarige zoon, omdat hij steeds aan nieuwe dingen begint en daar volgens zijn zoontje erg goed in is.

In 2006 zorgde hij er samen met een aantal collega’s voor dat ABN AMRO als eerste Europese Bank een virtuele vestiging in Second Life opende. De bank was op dat moment zelfs de op één na grootste landeigenaar in Second Life. Een mooi voorbeeld van verkennen zonder dat je direct weet waar het verdienmodel zit.

Proof us wrong

Dat hij graag vooroploopt, blijkt ook als hij in 2009 als één van de eersten serieus aan de slag gaat met crowdfunding. Als eerste in de wereld realiseert hij een bancair crowdfunding platform, SEEDS. De boodschap van de bank was op dat moment ‘We don’t believe in it, proof us wrong’. Via het platform wordt een aantal ondernemingen succesvol gefund. In de tussentijd zorgt hij ervoor dat de Domkerk in Utrecht wordt gecrowdfund en coördineert hij de crowdfunding van The Ocean Cleanup waarmee meer dan € 2.1000.000 wordt opgehaald.

Lees verder: http://tygersmagazine.com/2/radicale-starthur-wil-ons-wakker-schudden

Categorie: Gig-Economy - Rol: - Thema's: Ondernemen - Tag's: